Master of Orion Chris Keeling Röportajı Yeni Master of Orion çıkışı yaklaşırken, oyunun geliştirmesinin başındaki isim olan Chris Keeling ile kısa bir röportaj yaptık. İngilizce röportajımızı Türkçe altyazıları açarak da izleyebilirsiniz.
İstanbul’u ziyaret eden Wargaming ekibinin önemli yöneticilerinden Chris Keeling, Beşiktaş’taki bir basın toplantısında Türk basınına oyundaki gelişmeleri sundu. Sunumda Master of Orion: Conquer the Stars oyununa özellikle yeni eklenen oynanabilir ırklar ve casusluk gibi gelişmeleri, uzay savaşlarını sergileyen Keeling, sunumun ardından sorularımızı yanıtladı.
Technopat Genel Müdürü M. Berker Güngör 90’ların sonunda Master of Orion’u Türkiye’de inceleyip ulusal yayınlar aracılığı ile oyuncularla tanıştırmıştı. Yıllar sonra Master of Orion Oynuyoruz videomuz ile birlikte yeni oyunun beta aşamasına bakmıştık.
Bu kısa röportajın yanında etkinlik esnasında sohbet etme ve fikir alışverişi yapma imkanı da bulduk. Bazı konuları Keeling’in “iyi fikirler” olarak not ettiğini de belirtelim. İleride önerdiğimiz, sorduğumuz türde yeni Master of Orion özellikleri ve hatta belki de oyunları görürsek şaşırmayacağız. Ancak elbette henüz daha Master of Orion tam sürüm olarak çıkmamışken bu detayları paylaşmak için ziyadesiyle erken. Sonrasında resmi gelişmeler olduğunda elbette Technopat.net üzerinde sizlerle paylaşacağız.
Aşağıda döküm olarak altyazılarımızı da okuyabilirsiniz:
1
00:00:11,545 –> 00:00:14,810
Merhaba Chris, bizi
ağırladığın için teşekkürler
2
00:00:17,501 –> 00:00:21,174
Bize tamamlanmak üzere olan
Master of Orion’u tanıttın
3
00:00:24,973 –> 00:00:28,987
Bize oyunun yapım süreci hakkında
kısaca ne anlatabilirsin?
4
00:00:31,535 –> 00:00:32,896
Süreç nasıl başladı?
5
00:00:33,586 –> 00:00:35,151
İşe prototiple başladık
6
00:00:37,586 –> 00:00:40,919
Yapımcı stüdyonun oyun
prototipini değerlendirdik
7
00:00:44,431 –> 00:00:48,853
Gördüklerimiz beklentimizi aşınca,
projeyi ilerletme kararı aldık
8
00:00:51,768 –> 00:00:54,829
Tabii zaman içinde bir
sürü değişiklik yaptık
9
00:00:57,896 –> 00:01:02,862
Burada bizimle çalışan orijinal oyunun
yapımcılarından da çok faydalandık
10
00:01:05,611 –> 00:01:09,761
Onların katkısıyla oyunun
karakterini aslına yakın tutabildik
11
00:01:12,501 –> 00:01:16,447
Sormak istediğim bir soru da
şu, MOO klasik olmuş bir oyun
12
00:01:16,842 –> 00:01:22,040
Çıkalı 20 yıldan fazla oldu ve bizim
nesil oyuncular üzerinde etkisi var
13
00:01:26,415 –> 00:01:32,265
Yeni nesil oyuncular oyunların multiplayer
tarafıyla daha fazla ilgileniyorlar
14
00:01:35,472 –> 00:01:38,465
Yeni oyunun multiplayer
tarafı nasıl olacak?
15
00:01:40,799 –> 00:01:43,860
Oyunda 8 kişiye kadar
multiplayer desteği var
16
00:01:45,722 –> 00:01:50,008
Sıra tabanlı yapısı nedeniyle
multiplayer oynamaya hayli müsait
17
00:01:51,269 –> 00:01:53,269
Steam ve GOG üzerinden de iyi çalışıyor
18
00:01:57,718 –> 00:02:00,983
Multiplayer oyunlar sunucu
tabanlı mı çalışacak?
19
00:02:03,057 –> 00:02:07,059
Hayır, multiplayer oyunlar oyunu başlatan
kişinin bilgisayarından çalışıyor
20
00:02:07,916 –> 00:02:09,753
Eski LAN oyunlar gibi yani?
21
00:02:10,790 –> 00:02:13,691
Peki aynı ekrandan dönüşümlü
oyun seçeneği var mı?
22
00:02:13,981 –> 00:02:19,151
Aslında yapacaktık ama oyuncuların buna
artık pek ilgi göstermediğini gördük
23
00:02:19,528 –> 00:02:23,610
Ama oyunun mod desteği bu gibi
geliştirmeleri mümkün kılıyor
24
00:02:26,334 –> 00:02:31,640
Konuyla ilgili şunu da sorayım, MOO için
bir MMORPG yapmayı düşünüyor musunuz?
25
00:02:34,988 –> 00:02:38,934
RPG ya da MMO strateji türü
birşeyler mi demek istiyorsun?
26
00:02:39,890 –> 00:02:44,040
MMO türü bir oyun, mesela EVE
Online tadında bir yapım belki?
27
00:02:44,392 –> 00:02:48,338
Şu an böyle bir planımız yok
ama fikir olarak hoşuma gitti
28
00:02:48,857 –> 00:02:54,027
Farklı bir tür oyun olur bu tabii ama,
MOO geniş ve kapsamlı bir oyun evreni
29
00:02:56,968 –> 00:03:01,050
Üzerine yeni fikirler
geliştirilebilecek bir oyun evreni var
30
00:03:02,330 –> 00:03:05,731
Tabii ki MOO markasıyla 4X türü
dışında da oyunlar yapmak isteriz
31
00:03:07,648 –> 00:03:09,349
Bu çok güzel olurdu tabii
32
00:03:11,677 –> 00:03:15,963
Mesela mobil cihazlar için bir
RTS yapılabilir diye düşünüyorum
33
00:03:21,832 –> 00:03:25,506
Hatta belki bir uzay gemisi
simülasyonu bile yapılır,
34
00:03:25,532 –> 00:03:29,068
sonuçta çok fazla olasılık
içeren bir oyun evreni bu
35
00:03:30,377 –> 00:03:34,391
Çok sayıda farklı uygarlığın
barındığı, zengin bir evren bu
36
00:03:34,940 –> 00:03:39,770
Çeşitli ırklar ve karakter sınıfları
içeren bir MMORPG bile yapılabilir
37
00:03:43,962 –> 00:03:46,479
Ama tabii bu büyük yatırım gerektirir
38
00:03:47,005 –> 00:03:50,951
Ama öncelikle yaptığımız oyunun
ne kadar ilgi çekeceğini,
39
00:03:50,977 –> 00:03:53,969
nasıl bir kitle toplayacağını
görmemiz lazım
40
00:03:57,931 –> 00:04:01,785
Sormak istediğim bir diğer soru
da şu, halen yaptığınız Master Of
41
00:04:01,811 –> 00:04:07,956
Orion, aslında eski serinin ilk
oyununun yeniden yaratılmış hali olacak
42
00:04:09,187 –> 00:04:09,731
Doğrudur
43
00:04:10,859 –> 00:04:14,600
Peki bu oyun için ek görev
paketleri mi çıkaracaksınız?
44
00:04:15,339 –> 00:04:19,081
Ya da eğer ilk oyuna ilgi
yüksek olursa, eski serideri
45
00:04:19,107 –> 00:04:22,711
ikinci ve üçüncü oyunları
da yeniden yapacak mısınız?
46
00:04:24,429 –> 00:04:28,783
Yoksa ilk oyunu ek paketlerle mi
geliştirme yoluna gideceksiniz?
47
00:04:29,166 –> 00:04:32,839
Oyunu ek görev paketleriyle
geliştireceğiz, eğer ilgi
48
00:04:32,865 –> 00:04:37,150
beklediğimiz kadar iyi olursa çok
kısa sürede buna başlayacağız
49
00:04:37,834 –> 00:04:43,888
Yani bir seri çıkarmak yerine, tek
oyun üzerine zamanla inşa edeceksiniz?
50
00:04:44,177 –> 00:04:44,677
Evet
51
00:04:46,365 –> 00:04:48,814
Farklı bir yaklaşım, işe yarayabilir
52
00:04:50,751 –> 00:04:55,445
Mikro alışverişler ya da F2P gibi
iş modellerine yönelmek istemiyoruz
53
00:04:56,479 –> 00:04:59,472
Daha klasik bir oyun
yapısı kurmak istiyoruz
54
00:04:59,591 –> 00:05:04,625
Ayrıca aynı oyunu bir kaç senede bir
yeniden yapıp çıkarmak da istemiyoruz
55
00:05:05,758 –> 00:05:11,132
Sırf grafikleri geliştirip aynı oyunu
tekrar tekrar satmak istemiyorsunuz yani?
56
00:05:11,871 –> 00:05:15,341
Aynı oyunu ek paketlerle
geliştirmek ve oyunculara
57
00:05:15,367 –> 00:05:18,495
daha ucuza, daha fazla
içerik sunmak istiyoruz
58
00:05:20,446 –> 00:05:23,575
Yeni uygarlıklar, yeni
teknolojiler gibi yani?
59
00:05:26,194 –> 00:05:28,507
Son bir soru daha sormak istiyorum
60
00:05:30,561 –> 00:05:32,806
MOO aslında sandbox türü bir oyun
61
00:05:33,369 –> 00:05:37,723
Kendi krallığınızı kuruyorsunuz,
ırkınızın tarihini yazıyorsunuz
62
00:05:41,410 –> 00:05:45,560
Peki gelecekte buna bir de hikaye
eklemeyi düşünüyor musunuz?
63
00:05:49,144 –> 00:05:53,344
Bazı oyunların yaptığı gibi,
belirli kahramanların hikayesinin
64
00:05:53,370 –> 00:05:57,169
anlatıldığı lineer senaryolar
eklemeyi düşünüyor musunuz?
65
00:06:01,972 –> 00:06:08,026
Dediğin gibi, bu oyun sandbox ve oyuncuya kendi
hikayesini yazabileceği bir ortam sunuyor
66
00:06:09,716 –> 00:06:15,294
Oyuncu galaksinin özelliklerine, hangi
ırkların oyunda olacağına karar verebiliyor
67
00:06:16,472 –> 00:06:21,914
Teknoloji seviyesinden, oyunun nasıl, ne
zaman biteceğine kadar belirleyebiliyor
68
00:06:22,468 –> 00:06:28,590
Her yeni oyun aslında farklı bir hikaye anlatıyor,
her seferinde hikayenin akışı değişiyor
69
00:06:32,510 –> 00:06:38,632
Biz de oyunu tıpkı orijinalindeki gibi, bu
serbestliğe sahip olacak biçimde yapmayı seçtik
70
00:06:39,263 –> 00:06:43,481
Hikayenin nasıl anlatılacağına
biz değil, oyuncu karar veriyor
71
00:06:45,910 –> 00:06:47,271
Teşekkürler Chris…